بسم الله الرحمن الرحیم
در عصر حاضر جمهوری اسلامی ایران با تأسی به قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) و معصومین (ع) و با تکیه بر گنجینه بی بدیل معارف توحیدی، می تواند در تقابل با جاهلیت مدرن، بر فرهنگ های لیبرالی و انسان مدار و تفکرات سکولار خط بطلان کشیده و در مسیر فرهنگ توحیدی به مردم کل جهان الگوی مناسبی ارائه دهد.
اما در این عصر شاهد آن هستیم که توسعه اندیشه های منحط نظام سلطه توسط نهادهای بین المللی با ظاهری فریبنده و عناوینی زیبا و آرمانی به مردم جهان با محتوای تفکرات اومانیستی و سکولاریته عرضه می گردد. که نه تنها انسان ها را به مرحله بالاتری از انسانیت سوق نداده بلکه او را از همین مرحله تنزل داده و به مرحله پست تر کشانده .
متولیان نجات بشر و نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله یونسکو، یونیسف، بانک جهانی، صندوق جمعیت ملل متحد، نهاد دفاع از حقوق زنان و .. متاثر از نظام های استعماری با تفکرات سکو لاریسم و فمینیسم ، طرح ها و اسناد پیشنهادی خود را دائماً روانه کشورها از جمله ایران می کنند سند که 2030 جزءاین طرح هاست ینسکو اگر خوب و آزادانه فکر می کرد باید گامی در راه حفظ حرمت و شخصیت زن بر می داشت بیچاره میلیونها دختری که توسط دلالان اروپایی فریب خورده و به اروپا و کشورهای غربی کشیده شده و به خود فروشی پرداخته اند و در بردگی و استثمار آن دلالان قرار دارند و فریاد رسی هم ندارنددر راستای طرح توسعه پایدار ” سند ملی آموزش 2030″ که با همکاری برخی مسئولان دولت ایران بدون اطلاع رسانی شفاف رونمایی شد؛ سوالات و ابهامات زیادی را برای متولیان امور آموزشی و تربیتی نظام جمهوری اسلامی برانگیخت از جمله:
این سند علی رغم ادعای طرفداران آن که در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تراز تربیت اسلامی است؛ در تعارض آشکار با محتوای برنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد و متناسب با ارزش های بومی و اسلامی ایران نیست. از جمله آن: انکار بدیهی ترین تفاوت های جنسیتی و پاسخگویی یکسان به نیازهای زن و مرد تحت عناوین پر جاذبهای مانند1- برابری جنسیتی و فرصت برابر، که خود نمود عینی ظلم و خشونت علیه زنان است و از دستاوردهای این برنامه عدم تفکیک جنسیتی در محیط آموزشی2- (مدارس مختلط دختران و پسران)، تغییرکتب درسی و حذف مبانی دینی و فرهنگ و شهادت 3-با حذف نقش های مادری و همسری و مشابه نشان دادن زن و مرد در تمام عرصه ها، افزایش بحران در خانواده و ایجاد تخاصم میان زن و مرد و کاهش کارآمدی خانواده، بالا رفتن سن ازدواج و شکل گیری اشکال دیگر همزیستی، کاهش جمعیت و تقویت شبهه ناکارآمدی دین و از طرفی به رسمیت شناختن فرقه ضاله بهائیت و سایر فرقه های انحرافی4-و در که همه این مواد نتیجه ای جز غفلت از آموزه های متعالی اسلامی نیست . حال آن که با وجود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1390 که با تاکید بر ابعاد سه گانه انسانی، اسلامی و بومی سازی توسط نخبگان ایرانی تدوین شده و هدف آن تربیت انسان هایی مسئولیت پذیر و تکلیف مدار بر مبنای آموزه های اسلامی است، چرا هنوز این سند به برنامه تبدیل نشده؟ و با وجود این سند دیگر چه نیازی به امثال سند آموزشی 2030وجود دارد؟!
نکته حائز اهمیت دیگر این که در سند آموزش 2030 تفاوت ماهوی زیادی با دیگر اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله “سند برنامه درسی ملی” و “سند سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)” وجود دارد و این که دولت متعهد شده از سال 1394 سند 2030 یونسکو و شاخص های 18 گانه آن را اجرا و مطالبات آموزشی سازمان ملل را وارد نظام آموزشی ایران کند و ایران موظف شده گزارش پیشرفت سالانه را به مراجع بین المللی ارائه دهد. همچنین اگر این تعهد موجب سلطه بیگانه شود که قطعاً خواهد شد با اصل 153 قانون اساسی در تعارض است و با قاعده حقوقی و فقهی نفی سبیل در تضاد آشکار است و جای سوال دارد که چرا مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در دولت و مجلس از این امر مهم غفلت نموده اند؟؟!
متن منتشر شده با عنوان 2030 مبهم است و مشخص نیست که “سند” ، “بیانیه” و یا یک “برنامه” است که در هر صورت باید با اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی همخوانی داشته و صاحب نظران حوزه های علمیه و نظام آموزش و پرورش در بررسی تحلیلی آن نقش موثر داشته باشند، گرچه در متن این سند اشاره شده که رهنمودهای حضرت امام خمینی (قدس سره) و مقام عظمای رهبری مورد ملاحظه است اما این اشاره فقط حفظ ظواهر است.
سخنان قاطع و با صلابت مقام معظم رهبری مدظله العالی در ارتباط با سند 2030 یونسکو هشداری است برای مسئولین و نوید آرام بخشی است برای ملت انقلابی ایران که اگر برخی غفلت ورزند یا کژراهه روند رهبر فرزانه خط بطلان بر کار غلط آنها می کشد. همانطوری که ملت ایران هم زیر بار ننگین اسناد استعماری نمی رود و با تمام وجود به پیروی از رهبرش از ازرشهای انقلابی دفاع می کند بدین وسیله بار دیگر هم نقش ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی مبرهن گردید.
در آخر ما طلاب و اساتید حوزه علمیه نرجس خاتون (س) شهریار با انواع بیانیه ها و اسناد و کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی که آشکار و پنهان به بهانه دفاع از جایگاه و حقوق زنان، رفع فقر و استیفای حق مردم، هر از چند گاهی هویت زنانه و شخصیت انسانی و متعالی بشر را با شعارهای برابری و عدالت جنسیتی به قربانگاه می برند معترضیم و از اینکه مهمترین هسته تشکیل دهنده جامعه که خانواده است و مهد پرورش انسان های مولد و جامعه ساز است، مورد غفلت قرار گیرد فریاد اعتراض داریم و به جد از مسئولان ذی ربط خواستاریم در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران حرکت نمایند و از قبول هر تعهدی نسبت به سازمان های بین المللی که باعث به خطر افتادن منافع ملی، اسلامی و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی است پرهیز نمایند و به جای تکیه بر اسناد فرودست وارداتی سازمان ملل، به حفظ هویت ملی و اسلامی مان بپردازند.
جمعی ازطلاب و اساتید حوزه علمیه نرجس خاتون (س)شهریار
آخرین نظرات